درمان زگیل تناسلی آقایان،تزریق واکسن در غرب تهران

قاتل زگیل تناسلی مردان،بهترین روش های درمانی در تهران

قاتل زگیل تناسلی مردان،بهترین روش های درمانی در تهران : زگیل تناسلی در مردان یا genital warts یک نوع عفونت مقاربتی است که باعث ایجاد زائده های کوچک و همرنگ پوست یا صورتی رنگ در بخش بیرونی آلت تناسلی، مقعد، در مجرای ادراری، کشاله ران، اطراف بیضه و در روابط جنسی دهانی، باعث ایجاد زگیل بر روی لب و داخل دهان می شود. زگیل ها ممکن است صاف و مسطح باشند یا اینکه گاهی بافت خشن و برجسته ای داشته باشند. شما به ندرت ممکن است در ناحیه تناسلی خود، احساس خارش، سوزش یا حساسیت داشته باشند. در ادامه با هم خواهیم دید که آیا درمان صد در صد زگیل تناسلی بدون عود مجدد امکانپذیر است یا خیر؟! و بهترین روش برای زگیل تناسلی مردان کدام است؟

آنچه در این مطلب می خوانید:

بهترین روش درمانی برای زگیل تناسلی در مردان

زگیل تناسلی مردان نوعی بیماری عفونی ویروسی به حساب می‌ آید و به خاطر وجود ویروس پاپیلومای انسانی (HPV) ایجاد می‌ شود و اندام‌ های تناسلی مردان و زنان، محل رشد آن محسوب می‌ شوند. این بیماری به علل مختلفی رخ می‌ دهد و آگاهی از آنها باعث می‌ شود که سلامت جسمی و جنسی مردان و زنان مورد مراقبت بیشتری قرار گیرد. پس خالی از لطف نیست که با علل بروز زگیل تناسلی در مردان آشنا شوید:

  1. داشتن ارتباط جنسی نا ایمن و محافظت نشده با شرکای جنسی متعدد
  2. داشتن عفونت های مقاربتی دیگر
  3. برقراری روابط جنسی با افراد بدون اطلاع از شرایط سلامتی آنها
  4. داشتن روابط جنسی زیاد از دوران جوانی
  5. داشتن سیستم ایمنی ضعیف به دلیل بیماری‌ هایی مانند ایدز، ام اس یا پیوند عضو

توجه به این علل، احتمال بروز زگیل تناسلی را در مردان و زنان کاهش خواهد داد.

واکسن زگیل تناسلی-آقایان-بانوان-لیزا-تهران
واکسن زگیل تناسلی-آقایان-بانوان-لیزا-تهران

واکسن HPV یا گارداسیل چیست و چه تاثیری دارد

مشخص شده است که بیشتر سرطان ‌های دهانه رحم با ابتلا به ویروس پاپیلومای انسانی (HPV) مرتبط هستند. بنابراین، تقویت سیستم ایمنی بدن با واکسن HPV می‌ تواند سرعت گسترش زگیل تناسلی و سایر سرطان‌ های ناشی از این ویروس را در سراسر جهان کاهش دهد. سازمان بهداشت جهانی توصیه می‌ کند که تزریق واکسن hpv در دختران و پسران ۱۲ تا ۱۳ ساله و پیش از برقراری اولین رابطه جنسی آغاز شود. جالب است بدانید که انواع مختلفی از ویروس پاپیلومای انسانی وجود دارد که برخی از آن‌ ها با خطرات بیشتری مانند بروز سرطان دهانه رحم، سرطان مقعد، سرطان‌ های سیستم تناسلی و سرطان‌ های سر و گردن مرتبط هستند.

سایر انواع این ویروس فقط می‌ توانند باعث ایجاد زگیل پوستی (نوعی عفونت مقاربتی)، زگیل تناسلی و زگیل روی تار های صوتی (پاپیلوم حنجره) شوند. از آنجایی ‌که عفونت‌ های HPV معمولاً هیچ علامتی ایجاد نمی‌ کنند و بیشتر افراد نمی‌ دانند که آلوده هستند، تزریق به‌ موقع واکسن گارداسیل (اچ پی وی) اهمیت زیادی دارد. متاسفانه تزریق واکسن hpv در ایران خیلی رایج نیست و در مواقعی که علائمی از بیمار مشاهده می‌ شود، تزریق می‌ شود.

تاثیرات واکسن گارداسیل برای درمان زگیل تناسلی در تهران

واکسن HPV چیست؟ تاثیر واکسن گارداسیل بر مبتلایان زگیل تناسلی و ویروس HPV چیست؟ آیا واکسیناسیون HPV از سرطان دهانه رحم جلوگیری می‌ کند؟ بیش از ۱۰۰ نوع مختلف ویروس پاپیلومای انسانی وجود دارد که حدود ۴۰ نوع آن بر ناحیه تناسلی تأثیر می‌ گذارند. سرعت شیوع این ویروس بسیار بالا است و می‌ تواند از طریق هر نوع تماس جنسی با فرد دیگری که قبلاً به آن مبتلا شده است، منتقل شود.

اکثر افراد در مقطعی از زندگی خود به عفونت HPV مبتلا می‌ شوند و بدن آن‌ ها به طور طبیعی بدون درمان از شر آن خلاص می‌ شود. در حالی‌ که برخی از افراد مبتلا به نوع پرخطر این ویروس قادر به پاکسازی آن نیستند.

با گذشت زمان، این مسئله می‌ تواند باعث رشد غیر طبیعی بافت و همچنین تغییرات دیگری شود که در صورت عدم درمان می‌ تواند منجر به سرطان شود. در پاسخ به سوال واکسن گارداسیل چیست و چه تاثیری روی بدن دارد؟ می‌ توان گفت که گارداسیل ۹ (Gardasil 9) یک واکسن HPV تایید شده توسط سازمان غذا و داروی ایالات متحده (FDA) است و می‌ تواند برای دختران و پسران استفاده شود.

آیا واکسن گارداسیل در کلینیک لیزا عوارض جانبی دارد

یکی از ابهاماتی که بسیاری از خانم‌ ها درگیر آن هستند این است که آیا واکسن گارداسیل باعث نازایی می‌ شود؟ اخیرا برخی از مطالعات اظهار کرده‌اند که تزریق واکسن گارداسیل در بروز نارسایی زودرس تخمدان موثر است و می‌ تواند باعث کاهش ذخایر تخمک ‌های نابالغ موجود در تخمدان شود.

چرا که این واکسن حاوی آلومینیوم است و رسوب آن روی تخمدان با بروز چنین عارضه‌ای همراه است. بهتر است بدانید که از نظر بالینی هنوز این مسئله ثابت نشده است و عملا اثراتی از نازایی در خانم‌ هایی که این واکسن را تزریق کرده‌اند دیده نمی‌ شود.

هنوز هم از نظر بسیاری از متخصصان، واکسن HPV ایمن است و عوارض جانبی خاصی ندارد. شایع‌ ترین عوارض جانبی واکسن HPV شامل درد، تورم یا قرمزی در محل تزریق است. گاهی اوقات پس از تزریق سرگیجه، سردرد، حالت تهوع، استفراغ، خستگی یا ضعف نیز رخ می‌ دهد. برای کنترل احتمال واکنش آلرژیک به آن لازم است ۱۵ تا ۳۰ دقیقه بعد از تزریق تحت نظر پزشک باشید.

قبل از تزرق واکسن گارداسیل در صورت داشتن هرگونه آلرژی شدید، از جمله حساسیت به مخمر یا لاتکس، به پزشک خود اطلاع دهید. همچنین، اگر واکنش آلرژیک تهدید کننده زندگی به هر یک از اجزای واکسن یا دوز قبلی واکسن داشته ‌اید، نباید دوز جدید واکسن را دریافت کنید.

واکسن گارداسیل (hpv)-کلینیک زیبایی لیزا
واکسن گارداسیل (hpv)-کلینیک زیبایی لیزا

تزریق واکسن گارداسیل در کلینیک لیزا تا چه سنی تاثیر دارد

ممکن است این ابهام در ذهن شما شکل گیرد که واکسن hpv برای چه سنی است؟ مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری ‌های آمریکا (CDC) توصیه می‌ کند که واکسن HPV به دختران و پسران بین ۱۱ تا ۱۲ سال تزریق شود. حتی در بعضی از کشورها به بچه ‌های نه ساله و بزرگتر تزریق می‌ شود. زیرا با توجه به اینکه واکسن گارداسیل برای پیشگیری از زگیل تناسلی، سرطان دهانه رحم، واژن و فرج، سرطان مقعد و سرطان دهان، گلو، سر و گردن موثر است، باید قبل از قرار گرفتن دختران یا پسران در معرض ویروس در اثر برقراری رابطه جنسی تزریق شود.

متاسفانه یکی از دلایل عدم رعایت این دستورالعمل جهانی برای تزریق واکسن گارداسیل در ایران، نگرانی مسئولین نسبت به شروع سریع‌تر روابط جنسی بین نوجوانان است. در حالی‌ که تحقیقات نشان داده‌ اند که دریافت این واکسن در سنین پایین با شروع زودتر فعالیت جنسی ارتباطی ندارد. قابل ذکر است، هنگامی‌ که فردی به ویروس پاپیلومای انسانی آلوده می‌ شود، واکسن گارداسیل ممکن است آنقدر مؤثر نباشد. همچنین نحوه پاسخ بدن به واکسن در سنین پایین خیلی بهتر از سنین بالا است.

برای دیدن خدمات ما در زمینه خالبرداری صورت کلیک کنید.

خالبرداری با لیزر-کلینیک لیزا-غرب تهران
خالبرداری با لیزر-کلینیک لیزا-غرب تهران

سوالات متداول در زمینه درمان زگیل تناسلی در کلینیک زیبایی

  • علائم زگیل تناسلی چیست؟

در رابطه با علائم زگیل تناسلی باید گفت که زگیل ها زائده های خشن، به رنگ پوست یا خاکستری مایل به سفید می باشند. زگیل های تناسلی اغلب ظاهری شبیه به گل کلم و در برخی موارد مسطح دارند. این زائده ها معمولاً دردناک نیستند؛ اما گاهی اوقات باعث بروز مواردی مانند خونریزی خفیف، احساس سوزش، درد و ناراحتی و خارش یا سوزش ناحیه تناسلی می شوند.

  • آیا بعد از تزریق واکسن گارداسیل، خانم‌ ها نیازی به انجام تست پاپ اسمیر دارند؟

مطالعات نشان داده‌اند که این واکسن حداقل ۱۰ سال از شما در برابر عفونت HPV محافظت می‌ کند. اما از آنجایی ‌که واکسن HPV نمی ‌تواند در برابر همه انواع ویروس‌ پاپیلومای انسانی که می‌ توانند باعث بروز سرطان دهانه رحم شوند از شما محافظت کند، مهم است که پس از رسیدن به سن ۲۵ سالگی غربالگری منظم دهانه رحم با تست پاپ اسمیر را شروع کنید. به‌ خصوص اگر از نظر جنسی بسیار فعال هستید.

  • چه زمانی به پزشک مراجعه کنیم؟

با توجه به اینکه تزریق این واکسن خیلی در کشور ما رایج نیست، حتما برای محافظت از خود در برابر ابتلا به ویروس‌ پاپیلومای انسانی، هر بار که رابطه جنسی دارید از کاندوم استفاده کنید. علاوه بر این، سیگار نکشید و الکل مصرف نکنید زیرا خطر ابتلا به سرطان دهانه رحم را افزایش می‌ دهند. اگر ۲۷ تا ۴۵ ساله هستید و هنوز این واکسن را تزریق نکرده‌اید، با پزشک خود مشورت کنید که آیا او توصیه می‌ کند واکسن HPV را دریافت کنید یا خیر. برای تزریق واکسن به فرزندان نوجوان خود بهتر است هرچه زودتر اقدام کنید.

واکسن گارداسیل، قاتل زگیل تناسلی مردان در کلینیک لیزا تهران

شما می‌ توانید با مراجعه به کلینیک تخصصی پوست و مو و زیبایی لیزا و مشورت با متخصصین مجرب این کلینیک پوست و مو از هزینه واکسن خود مطلع شوید. جهت مشاوره با شماره های درج شده در سایت تماس بگیرید.

مشاوره و نوبت دهی آنلاین

جهت دریافت مشاوره و رزرو نوبت بصورت آنلاین با ما در ارتباط باشید

سایر مقالات مرتبط با پوست، مو، لیزر و زیبایی در کلینیک لیزا تهران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

ده − شش =

فهرست